اخبار فرهنگی

سوگ‌ وارترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران به همراه مرگ فرزندانشان

  • سوگ‌ وارترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران به همراه مرگ فرزندانشان

    سوگ‌ وارترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران ماجرای تلخ مرگ مهسا امینی همچنان سوژه نخست این روزهاست و نمی‌توان از آن به راحتی فاصله گرفت.

    دختری ۲۲ساله که نبودش به راحتی هضم نمی‌شود، دختری که به راحتی هر چه تمام‌تر از آغوش پدر و مادر پر کشید و آهی بزرگ و ابدی را برای همه ما به جا گذاشت.

    سینمای ما نیز همواره شاهد ساخت فیلم‌هایی است که درام آن‌ها بر پایه مرگ فرزند شکل گرفته. در مطلب پیش رو به سراغ چند اثر با همین مضمون می‌رویم. با ما همراه باشید.

    هفت دقیقه تا پاییز / علیرضا امینی

    هفت دقیقه تا پاییز داستان زندگی دو خواهر و دو خانواده است. خواهر بزرگتر، میترا (هدیه تهرانی) عکاس و فیلمبردار مراسم عروسی است و برای فیلمبرداری عازم تنکابن.

    خواهر کوچکتر مریم (خاطره اسدی) است که با همسر و خانواده‌اش به مشکل برخورده و به خانه خواهر بزرگتر آمده است.

    هفت دقیقه تا پاییز
    هفت دقیقه تا پاییز

    میترا و همسرش تصمیم می‌گیرند سفر میترا به تنکابن را به یک سفر خانوادگی تبدیل کنند و مریم و فرزندش را نیز با خود می‌ برند.

    در بین راه تصادفی پیش می‌آید و فرزند میترا می‌میرد.

    شکاف / کیارش اسدی‌ زاده

    فیلم داستان زوجی (با بازی بابک حمیدیان و هانیه توسلی) است که قصد بچه‌دار شدن دارند، اما پس از مشاهده زندگی دوست خانوادگی‌ شان (با بازی پارسا پیروزفر و سحر دولتشاهی) که اختلافات بی‌پایانی دارند، دچار تردید می‌شوند.

     کیارش اسدی‌ زاده
    کیارش اسدی‌ زاده

    حمیدیان مربی شنا است و متوجه بیماری قلبی پسر دوستش می‌شود، به آن‌ها اطلاع می‌دهد ولی در نهایت مرگ سرنوشت این کودک است که قربانی اختلاف پدر و مادر و بی‌توجهی آن‌ها شده است.

    ملبورن / نیما جاویدی

    داستان فیلم ملبورن از جایی شروع می‌شود که یک زوج آماده مسافرت هستند.

    امیر (پیمان معادی) و سارا (نگار جواهریان) قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، اما تنها چند ساعت مانده به پروازشان متوجه می‌شوند نوزاد همسایه‌ شان که به امانت نزد آن‌ ها قرار داده شده، جان خود را از دست داده است.

    این اتفاق در میانه داستان رخ می‌دهد و حالا آن‌ها مانده‌اند که با اتفاق پیش‌بینی نشده و تلخ چه کنند.

    ملبورن
    ملبورن

    کارگردان با نمایش مرگ کودک، آدم‌های فیلمش را محک می‌زند تا بیننده ببیند در این شرایط عجیب آن‌ها چه تصمیمی می‌گیرند، خاصه آنکه مسبب مرگ ناخواسته کودک، سیگار‌های مرد است.

    بدون تاریخ، بدون امضا / وحید جلیلوند

    مرگ کودک در پیشبرد داستان، اهمیت محوری دارد. دکتر نریمان (امیر آقایی)، با موتوری که یک خانواده سوار آن هستند تصادف می‌کند.

    بدون تاریخ، بدون امضا
    بدون تاریخ، بدون امضا

    کودکی که روی موتور است زمین می‌خورد. دکتر اصرار می‌کند که کودک را به بیمارستان ببرند و از سرش عکس بگیرند، اما پدر کودک (نوید محمدزاده) قبول نمی‌کند و مبلغی پول از دکتر می‌گیرد و می‌رود.

    صبح روز بعد، دکتر در محل کارش در پزشکی قانونی، با جسد بچه‌ای روبه‌رو می‌شود.

    گردآوری: نیمکت خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا